SharePlan – en fælles, mobil it-platform

I Specialområde Autisme har vi gennem en årrække arbejdet med at samle forskellige it-værktøjer i én brugervenlig og mobil platform. Det har resulteret i det digitale arbejds- og støtteredskab, SharePlan, som vi har udviklet i samarbejde med firmaet E-mergency.

Formålet er at få et smartere alternativ til whiteboards, ringbind osv. i form af en brugervenlig og mobil it-platform. SharePlan gør det samtidig muligt, at personalets planlægning kan tale sammen med borgerens dagsprogram og infoskærmen. På den måde bliver gevinsten ved at slå værktøjerne sammen større end summen af de tre.

SharePlan samler tre funktioner i ét værktøj:
  • Planlægning for medarbejderne – med overblik over opgaver for medarbejdere og teams samt let redigering
  • Støttesystem for borgerne – med individuelle infoskærme og apps til smartphones og tablets
  • Fælles kommunikation på afdelingerne – med infoskærme som kan vise fællesaktiviteter, madplan, nyheder og medarbejdere på arbejde

Skærmene kan være interaktive så borgere f.eks. kan tilmelde sig aktiviteter direkte fra skærmen.

Næste skridt

SharePlan udvikles løbende ud fra medarbejdernes og borgernes feedback, og på denne måde bliver SharePlan et redskab, som er tilpasset til Specialområde Autismes praksis.

Få mere at vide

Læs mere om Shareplan på (www.sau.rm.dk)

Bliv klogere & gør os klogere

Kontakt os